dissabte, 30 de maig del 2009

Tecnologies, escoles, professors i formació

Una enquesta de la UOC feta pública aquesta setmana ho deixa ben clar: un 30% dels professors de les escoles de l'Estat Espanyol no utilitza mai les noves tecnologies, mentre que un altre 20% només les utilitza un cop al mes. No em sorprèn si tenim en compte un fet cabdal: molts professors van enllestir la seva formació quan internet no existia -estem parlant d'un fenomen molt recent- i no s'han actualitat. Què vull dir amb això? Que des del meu punt de vista és tant o més important que les escoles disposin de la tecnologia com que el professorat els perdi la por. Massa sovint discutim sobre si les escoles han de tenir o no llibres electrònics, si han de tenir o no canons, pissarres digitals.... i que en té més i qui en té menys. Tenir-ne no és sempre sinònim d'utilitzar-les. Educació no s'ha de preocupar només de comprar tecnologia, sinó que prèviament ha de conscienciar el professorat de la necessitat d'utilitzar-les i, és clar, fer-los els cursos de formació corresponents. O el que és el mateix, l'administració hauria d'"obligar" el professorat a reciclar-se.

1 comentari:

  1. potser també hauriem d'incloure els responsables-incentivadors d'aquest reciclatge en el procés. fins ara, els responsables polítics estan actuant amb molta miopia en el tema. El que em preocupa és que l'educació és dels pocs àmbits que permet corregir la desigualtat social al facilitar majors oportunitats per a tots i, de moment, encara seguim amb la dualització social. Molts nens estan condemants, sense altra possibilitat, a escoles deficients i una educació de poca qualitat

    ResponElimina